God morgon

Idag fick jag sovmorgon. Var måttligt irriterad när jag till slut klev upp i morse. Har sovit som en gris, drömt konstigt i flera omgångar, legat vaken timtals och var inte alls utvilad när jag tillslut bestämde mig för att kliva upp.

Men vem kan motstå att byta sitt irriterade humör mot ett glatt humör, när man drar upp rullgardinen och möts av utsikten ut över stohagen. Stona står där mätta och belåtna efter sin frukost och vilar. Himlen är blå och solen kommer idag att titta fram. Utsikten från sovrumsfönstret är fantastisk.

Idag bjuds vi på en föraning av den fantastiska vårvintern som är på väg. Jag skall ut och rida i dagsljus...

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Den utsikten skulle jag också vilja ha :-). Hoppas du får en underbar dag.
Unknown sa…
Det är så vackert där du bor. Förstår om du blev på bättre humör.
Åh, vilken härlig syn! Inget går upp emot när ljuset börjar komma tillbaka. Hoppas du hade en fin ridtur! Önskar också en fortsatt trevlig helg!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"