Vilken dag!!!

Det är mitt i natten och jag är helt färdig, men jag kan inte låta bli att berätta lite om denna fantastiska dag.

För det första, vädret har varit strålande idag. Bedömningarna har flytit på bra och underlagen har jag inte hört ett ont ord om (annars brukar banorna vara ett hett diskuterat ämne på både tävling och bedömning).

Ómur fick en fin exteriör bedömning på totalt 7,87, med 7,5 för huvud, benkvalitet och benställning och 8,0 för resten förutom man/svans där han fick 8,5. Bild nedan.

Meyla fick en exteriör bedömning på 7,85, med 7,5 för rygg/kors, benställning och hovar, i övrigt 8,0. Sedan kom den härligaste upplevelsen i mitt hästliv hittills (efter att Meyla föddes förståss), Meylas ridbedömning! Gummi gjorde en helt oförglömlig uppvisning på denna lilla varelse. Dom fick 8,0 för trav, skritt och canter, 8,5 för resten, dock ej pass där det blev 5,5. Hon är endast fyra år gammal och dom var så fina, strålande och prydliga. Bilden ovan.

Dagens högsta exteriöra bedömning gick till Draumur från Västeråsen, visad av Heimir men ägd av Gudni och Lena. Han är verkligen vacker (säger jag som gillar fuxar). Bilden nedan.

Dagens högsta ridegenskapsbedömning gick till Leiknir från Övergran med hela 8,59 och han fick även dagens högsta totalbedömning på 8,33. Minns Leiknir från hans bedömning på Strömsholm 2006, då fick han en 2:a klass bedömning och gjorde inte mycket väsen av sig, men han tog mig med storm, det är därför jag minns honom. Han är en helt bedårande vallack. Bilder kommer även på honom, men i natt orkar jag inte sortera.

Sov gott allihopa, jag kommer att drömma sött och vet vart drömmarna kommer att gå. Tur inte Meylas riduppvisning finns inspelad på video, för jag skulle kunna titta ihjäl mig, men jag har den på näthinnan väl bevarad.

Imorgon är en ny dag, med fler hästar att visas, så mycket kan hända.

Kommentarer

Joanna sa…
Härligt! Näthinnefilmer är inte så dumma de heller;)
Marie sa…
Massa grattis till en fiiin bedömning!!!! Vilket suuuperfiiint sto du har i Meyla...

Marie Edvinsson
Maddi sa…
Åh vad roligt!! Grattis!
Dom är så fina båda två!! <3
Anonym sa…
Stort grattis igen Maarit till dina fina hästar! Hade jättegärna titta på Meylas ridbedömning...men men sånt är livet. Jättefin bild på henne iaf! Hälsn / Stina vdM
Anonym sa…
Grattis till fina bedömningar!
/Anna www.wahlbergs.se
Tova sa…
GRATTIS MAARIT!!!
DET DÄR var du värd!
Kram Tova
Anonym sa…
Grattis till dina fina hästar:-) Vilken härlig vecka du måste haft!!
Hälsningar Maria i Hammerdal
Anonym sa…
Stort grattis Maarit! Vad roligt. Läste också ditt inlägg från fölmönstringen och det säger väl egentligen ganska mycket om tillförlitligheten på fölmönstring? Det är med ryttare i sadeln som vi kan börja prata om huruvida det är en bra islandshäst :-) Islandshästar ska ridas!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"