Välkommen till Wången!

Idag skall jag hämta Anna Salander (SIFs avelskansli) på tågstationen i Östersund och Heimir Gunnarsson och Palli Gudmundsson på flyget i Östersund. Sedan skall jag köra dem upp till Wågnen.

Där skall dom sedan vara på plats senast kl 11.00 för att köra igång mätningen och fortsätta med incheckningen, av dem som inte checkade in igår kväll..

Anna tar incheckningen tills jag kommer från jobbet och Heimir och Palli tar hand om mätningen.

Veterinärbesiktningen sätter också igång kl 11.00, där har vi Ulf Hedenström som veterinär och Kicki Törnberg har åkt hela vägen från Funäsdalen för att hjälpa till under dagarna med avelsbedömning på Wågnen.

Efter jobbet idag åker jag tillbaka till Wången. Då äntligen kanske jag får en skymt av mina hästar. Men i övrigt skall banan göras klar. Får hjälp med banan av Peter Bring. Sedan det sista för idag, strömmen, ljudet och datorerna skall igång i domar och speaker båsen. Det hjälper Daniel van der Bli till med.

Innan jag lämnar Wången för att åka tillbaka och jobba, skall jag fixa fika till alla dagens funktionärer, hämta nyckel till ljudskåpet och lite annat smått och gott. Får väl ta allt detta på min lunch för att hinna.

Innan läggdags skall domarna hämtas på flyget, det får jag ju bara inte glömma!

Vad skulle man göra utan alla dessa fantastiska människor som hugger in på sin ideella tid! Tack allihopa ni är fantastiska.

Kommentarer

Anonym sa…
Det låter som att någon (t ex jag) ska tacka dig också för allt ideellt arbete :-) Lycka till med dagarna och de egna hästarna.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"