Incheckning


Ikväll har jag varit uppe på Wången ett par timmar, förutom att jag hade hand om incheckningen mellan 18.00-20.00, så har jag förberett morgondagen en aning.

Det gick ingen nöd på mig, kunde sitta i incheckningen och titta på alla fina hästar som reds förbi. Flera av visarna kom redan igår, så det var många som var igång och red sina hästar idag.

Tyvärr är det alltid strul, några boxar var omockade, andra var fulla med hö, lastpallar och dyl. I någon stod det en stor häst osv. Även fast jag ringde till Wången i fredags och kollade läget en sista gång och fick ett ok. Så är det alltid något som strular och kommunikationen har inte fungerat på anläggningen.

Men jag får väl ringa några extra samtal imorgon bitti.

I något stall har vi fått möblera om pga hingstiga hingstar och brunstiga ston. I ett annat stall har tyvärr en hingst skadat sig på en krok och blivit sydd på halsen. Vi hoppas han slipper inflamation och penicillin, för då kan han ändå starta. Gästerna är ändå vid gott mod och det är skönt.

Som jag skrev tidigare, allt går att fixa med lite god vilja.

Bjuder på en vacker bild från ett varmt och vackert Wången, den är dock från förra helgen, för nu är det isande kallt där och mulet väder. Alla dansar vi soldansen i natt och imorgon...

Kommentarer

Ulla sa…
Usch va trist att det inte funkar med boxarna! Det händer lite väl ofta tycker jag. Tur att de e ordning o reda på dig och att du kan lösa det. Synd bara, för det tar ju mycket extra tid o kraft!
Det ska iallafall bli jättekul med avelsvisningen!
Vi ses på tisdag!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"