Nya hästkrafter


Idag får vi hem min nya "arbetskamrat", en Polaris Sportsman 500 6x6. Anledningen till att det blev en sex hjuling istället för en fyr hjuling är last flaket. Man slipper ta med sig släpet när man skall frakta mindre saker som tex vattendunkar, enstaka höbalar mm.

Vackrare färg kunde man ju ha önskat sig, men den smälter in fint i naturen, åtminstone på sommaren.

Jag är glad! Drar mängder med bensin men kommer att underlätta mitt arbete här hemma. Det underlättar ju att inte alltid behöva ta bilen överallt och sambon blir också glad när jag inte skitar ner baksäten, bakskuffen osv i bilen hela tiden.

Kommentarer

Ulla sa…
åh vilken bra arbetskamrat! En sån skulle jag oxå vilja ha! Den tar sig fram överallt och mycket tuffare än bilen ;)
Maddi sa…
Häftig!! Du kan ju alltid lacka om den till vit under vinterhalvåret ;)
Nähepp, inte det.

Men den ser ut o vara hemskt praktisk!
Grattis till arbetskamraten!
Anonym sa…
Härligt - då har vi samma arbetshäst du och jag. Fast min Nisse har några år på nacken och några repor på lacken...

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"