Veckan som gått...


Började veckan med att vaccinera hästarna dvs fick hjälp med det eftersom jag inte var hemma. Hästarna fick vila medan jag var tre dagar i Åre. På torsdag kom hovslagarn och skodde om alla hästarna. 

Får hästar skoskav? Låter ni dom vila efter skoning? Det gör inte jag. Men efter vaccination och avmaskning tar jag det lugnt i några dagar.

Idag fick grannen hjälpa mig med att flytta lite snö i stonas hage. Det finns ingenstans att göra av snön just nu när man handskottar. Vallarna är enorma.. Så med traktorn skottade vi undan lite större mängder så vi fick till lite ytor. Imorgon ska vi fixa vid Ómurs och Júnis hage.



Júlia ville vara med, tyckte det var jätteroligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"