Brr vad kallt



Vacker morgon denna lediga onsdag. Härligt, men jisses så kallt det var idag, -20 grader. Red Júni först idag och fick vända efter en kilometer då jag aldrig fick upp värmen i fingrarna. Pysslade lite i stallet och tog Julia på en tur och då gick det mycket bättre med fingrarna. Tycker fingrarna är värst. Fötterna klarar jag,för det mesta. Innanför hjälmen har jag, vid kallt väder, en tunn balaklava, som räddar mina kinder.


Vi har en fantastisk vinter med MYCKET snö. Hinner knappt skotta undan. Syns lite dåligt på bilden ovan, men där har jag fått ta bort den understa stängseltråden vid ingången för den skulle annars ligga under snön.

Varmvattenbaljan som syns bakom/nedanför handtagen syns knappt i snön, endast översta kanten syns. Det är alltså 30-40 cm hårt packad snö.

Dessa vattenbaljor är hästägarnas räddning. Även om vi har -20 grader kallt är vattnet inte fruset. Har en i varje hage och alla fungerar utmärkt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"