God fortsättning

Hoppas nyårsnatten varit lugn, för hästarna, och rolig för er. Här var det mycket lugnt, lika lungt som dom senaste åren. Underbart för hästar, hundar och övriga djur!

Imorgon fyller bloggen 10 år. Det får mig att fundera över dess framtid, bloggens vara eller inte vara. Mina inlägg blir färre och färre, för varje år. Får lite slut på "ämnen" att skriva om. Det händer inte lika mycket i mitt hästliv nu som tidigare. Är inte längre engagerad i varken SIF eller Gneisti. Har inget avelssto kvar och är knappt ute och tävlar. Lite kurser och vardagslivet på gården kvarstår. Dessutom har Jemthagen både FB och Instagram så där hamnar mycket lättare korta inlägg och bilder.

Jag själv föredrar bloggen när det gäller att leta efter bilder och inlägg. Mycket lättare. Men snabbare och enklare att lägga ut på Insta.



Backade bloggen idag och hittade mitt första inlägg från 2 januari 2008. Det handlade om första slädturen med Gigja, som jag körde in hösten 2007. Passande med tanke på att jag nu är ute på Ómurs första slädturer. Kan även följa Gigja och hennes nya ägares slädturer på Instagram. Det glädjer mig att hon används både som rid- och körhäst.

Gigja var inte den första hästen jag körde in utan det var vårt dåvarande sto Frida. Hon var också en perfekt slädhäst.

Undrar om det blir någon ytterligare framöver?

God fortsättning!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"