Januarikurs



Igår var jag inte helt övertygad att vi skulle ta oss iväg på någon kurs. Transporten var så väl insnöad så trodde aldrig jag skulle orka skotta fram den. Men till slut så var det gjort. Vilken tur jag hade som dessutom blev bjuden på bastu efteråt av grannen.

Veckans uppladdning var inte den bästa pga kyla. Har tvingat mig ut två gånger i veckan, bara för att det varit kurs idag.



Världens snyggaste provisoriska läktare (tyckte iallafall mina kollegor).

Lyx med detta fina ridhus.

Värmde upp med att repetera mina hemläxor. Fick sedan lite nya övningar och njöt av båda mina ridpass idag. Ómur jobbade på bra och andra passet var han riktigt fin.

Vi har lite svårare att bli rund i den högra sidan samtidigt som han behöver bli lite kvickare/starkare med att få vänster bakben in under sig. Vi jobbar vidare med detta och att placera bogarna där jag vill ha dom.



Pussade som vanligt lite på både Meyla och Stáli.



Mat och fika, på Valnekurserna får 10 poäng. Dagens tårta var både god och vacker.

Nästa kurs i februari.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd