Träning är A och O

Jag prioriterar min egen träning just nu. När jag planerar mina veckor lägger jag in motionen först, därefter allt annat. Kommer ett möte eller annan aktivitet i vägen, funderar jag först hur jag kan flytta träningen innan jag accepterar mötet eller aktiviteten. Jag kan anses som skittrist just nu, men min kropp är prio 1 just nu. Jag har bestämt mig och jag måste ge detta en chans. Jag blandar motionsformer, det blir PW, skidor, gympa, löpning m m.

 Jag vill verkligen bli bra i min kropp så jag kan börja rida igen. Eftersom inga mediciner, behandlingar, tabletter, sprutor och dyl har hjälpt satsar jag nu på träning och stärkning av min egen kropp för att se om det hjälper. Har upptäckt att jag är otroligt kort och stel i mina jumskar, typiskt ryttare.



Idag provade jag SOMA MOVE, för andra gången. Jag är inge förtjust i yoga men konstigt nog gillar jag denna träningsform som är så lik men ändå så annorlunda.

Under ett pass tränar jag styrka, smidighet och töjning, det dryper av svett från pannan och jag är otroligt nöjd efteråt. Känner att kroppen blivit genomtränad och ändå känns smidig och mjuk(are).

Läs mer >>> (det är även denna sida jag "stulit" bilderna ifrån).

Skulle väldigt gärna köra Soma move, en gång i veckan regelbundet. Men än så länge stoppar jag in det lite sporadiskt i mitt träningsprogram.

Prova själva om ni får chansen. Vet att i Östersund finns det ett pass i veckan på ITRIM med en tjej som heter Helena. Hon är otroligt duktig instruktör.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"