Meyla på ca 270 dygn i dräktigheten

Meyla som föl

Ser så enormt mycket fram emot Meylas fölning i år. Meyla och Divar, måste ju bara bli en helt magisk häst, eller?! Meyla passerar 270 dygn i helgen, inte alls långt kvar till 300 dygn, en månad. Wii, det blir en tidig fölning i år och jag hoppas verkligen hon kniper lite så att vi kommer in i maj månad.

En sak åt gången, fölning först, men kan inte låta bli att fundera lite över sommarens betäckning. Tror att jag har bestämt mig. Gjorde det redan på VM förra året och har faktiskt aldrig tvekat så lite som i vinter. Så det känns helt rätt fortfarande med min plan. Även om många fina hingstar suktat min näthinna under vintern.

Om allt stämmer så provar vi semin på Meyla i sommar...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"