Boosta immunförsvaret

Det är så trist att bli sjuk. Speciellt då man kämpat sig in i ett träningsflow och precis känner att det går så bra och man börjar ana träningsberoendet. Träning har börjat bli prio ett i kalendern, bara det.

Minns veckan innan, jag och en träningskompis, Kajsa, var så stolta och nöjda på fredagen. Vi hade gjort en superbra träningsvecka och båda såg dessutom fram emot två dagars helg med skidåkning. På måndagen var vi på plats för gemensam träning igen och det var verkligen klapp på axeln efteråt.

Men dunder och brak ner i sängen...

Det var faktiskt inte så länge sedan jag var sjuk senast innan denna förkylning. Tror det var i okt-nov. Tycker att jag äter bra men börjar ana att det är något som inte stämmer. 

Har lite ork idag och surfar runt lite. Kosttillskott är inte min grej, jag vill få i mig riktigt bra mat som ger mig det jag behöver. Men nu ska jag boosta mig själv och har därför beställt hem Immunpaketet från Welloteket.


D-vitamin – Vår främsta källa till D-vitamin är solens strålar så det är extra viktigt att vi får i oss D-vitamin under årets mörka månader. D-vitaminet hjälper oss att reglera kalcium i kroppen och medverkar till en normal benstomme och gör så vi har ett normalt fungerande immunsystem. Ta 1 tablett om dagen.
Acelrola – Är fullproppat med c-vitamin som hjälper till att stärka ditt immunförsvar. Ta 1 tsk Acerola 1 gång om dagen och blanda antingen ner den i smoothien eller gör en liten shot med vatten eller juice. Acerola smakar jättegott och friskt.
Spirulina – Ett av de mest näringstäta födoämnen på jorden och är proppfull med proteiner, vitaminer, mineraler, essentiella aminosyror och klorofyll. Passar perfekt blanda ner i gröna eller gula smoothies för att boosta immunförsvaret. Ta 1-3 tsk/ 1-2 gånger om dagen.
Pukka Three Ginger – Är ett te med en riktig ingefärskick. Ett smakrikt te med galangal, ingefära och gurkmeja som alla hjälper till att stärka immunförsvaret. Njut av en kopp när du vill!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"