Livet bra härligt

Meyla från Jemthagen
Mer helg åt folket. Underbar dag idag. Har redan glömt att det blåste rejält igår
Alzaimers Light, tror jag att jag har när det gäller vädret. Men vad gör det. Har fyllt på lite vårvinter energi idag med solsken, takdropp och utefika.

Thruma från Jemthagen

Már och Truma har båda fått jobba med tömlongering och tömkörning. Már är van och jobbar på bra. Truma är lite mer ovan men sköter sig fint. Man bygger upp en härlig kontakt med hästen. Gillar det.

Dessutom har jag ridit idag. 5 minuter på Már i rundcorallen. Ville se hur han reagerade på ryttare barbacka. Han skötte sig bra. Blev lite spänd när jag ville tölta. Så vi höll oss till skritt.

Fick inte mer ont av ridningen än vad jag får av att sitta på en stol. Men ska inte utmana ödet ännu.

Doris

Utmaningen:
Träningsdelen inga problem, fått till 6 pass denna vecka. Vilodag i tisdags i övrigt har jag tränat minst 1 timme om dagen. En topp vecka!

Steg har det varit sämre med denna vecka. Vardagarna har jag legat strax under 10000 varje dag. I helgen har det varit långt över. Måste få till en prommis ikväll annars fixar jag det inte, veckomålet. Men det är inte kört än.

Socker är boven och floppen. Chefen bjöd på tårta i torsdags och jag kunde inte motstå. Har man då tillåtit sig en dag så känns det som att behovet byggs på extra mycket. Köpte smågodis i fredags. Varför? Händer inte ofta men händer ibland dock. Gillar inte ens smågodis. Finns annat som är mycket godare. Dessutom gjorde jag efterrätt igår, supergod, räkte även till idag. Usel socker vecka med andra ord.

Kapten klänning på skidtur

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"