Skön helg


Vilken härlig helg vi haft. Mycket snö har det kommit och skidåkningen har varit helt underbar. I övrigt har vi bara varit hemma, tagit det lugnt, umgåtts med grannar, njutit av god mat, sätt på film och myst. Behövde detta då det är snurrigt på jobbet i veckorna, just nu.

Utmaningen, sedan årsskiftet, är 100 träningspass innan midsommar. Är idag uppe i 25 st. Känns lovande. Veckan har innehållit 3 PW pass, 1 gympapass och 2 skidpass. Steg utmaningen kommer jag också att klara denna vecka, måste bara gå några till ikväll för att kompensera en vardag i veckan då jag var väldigt stillasittande. Minska på socker intaget går det desto sämre med.

Gerpla från Valne
Thruma från Jemthagen

Det är många som ringer på fuxstoet Thruma, just nu. Jag vill ha en unghästvan och balanserad person till henne. Igår var det hit en duktig kvinna men hon tyckte inte kemin stämde. Hon jämförde med sin andra häst och tyckte inte hon fann det hon sökte. 

Igår var Truma extra spänd och visade sig inte från sin bästa sida. Som om dom känner på sig att det är försäljning på gång. Idag tömlongerade jag fröken och hon skötte sig galant. Lyhörd och samarbetsvillig. Jag skulle så gärna vilja rida henne själv.

Är hon kvar i vår ska jag åka och visa henne exteriört. Bara för att det är kul och lärorikt.

Mätte henne igår till 139 cm, med vinterskoning. 

Thruma idag

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"