Betalat medlemsavgiften

Igår damp den ner i brevlådan, Tidningen Islandshästen, beviset på att jag betalat medlemsavgiften till lokalklubben Gneisti och SIF, Svenska Islandshästförbundet.

Fin läsning i bilen på väg till Vemdalen, för en dag i skidbacken.

Gneistis tidning går i graven kan man nu läsa på hemsidan. Trist, tyvärr tror jag, den blev för fin och avancerad för oss "vanliga" medlemmar. Ambitionen var för hög och god. Men jag som oteknisk medlem "vågade" inte erbjuda min hjälp. Försöker hjälpa till med hemsidan. Men även här brister mina tekniska kunskaper om och om igen.

Kanske är det bara rätt i tiden?! Det kanske är helt rätt att lägga ner tidningen och styra alla till hemsidan?! Vi kanske är en modern förening som klarar detta?

Har själv sagt upp prenumerationen på ÖP (lokala dagstidningen). Trodde jag skulle klara mig med TV och nätet. Men det kliar i fingrarna så fort jag ser tidningen i pappersform hos fiket, frissan mfl. Jag inser om och om igen att jag missar så enormt mycket. Inte dravlet i en del reportage utan möten, träffar, kultur mm.

Hur blir det nu med medlemmar dvs medlemmar som inte tävlar. Tävlar vi behöver vi licens via klubben vi är medlem i. Men vad behöver vi medlemmar klubben till om vi inte tävlar. Allt kan läsas på nätet. Kurser kan man gå utan att vara medlem. Titta på tävlingar kan du göra utan att vara medlem. Vad är medlemsnyttan? En försäkring och SIFs tidning, vad mer?

Jag vill inte klaga på någon detta beslut mfl har vi tagit tillsammans i vår förening. Jag bara undrar vad som händer framöver? Jag blir påmind om SIFs existens när tidningen kommer. Hur ska jag bli påmind om Gneistis existens? Varför ska jag bli medlem i Gneisti? Jo, för att få SIFs tidning, men då kan jag ju välja att bli medlem i vilken klubb som helst i Sverige och få den tidningen.

Medlemsnyttan i Gneisti? Ovalbanan på Wången, fantastisk, men den kan man nyttja utan att vara medlem? Kurser, många och trevliga, men alla kan gå dem, till lite högre kostnad. Rabatter? Inga som jag känner till?!

Jag kan inte bli Gneisti mästare eller Årets Gneisti uppfödare. Men om jag inte tävlar eller föder upp Islandshästar?

Varför ska jag betala min medlemsavgift till Gneisti? Måste fundera...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"