Birk och Júni inridna

Jag och Júni
Foto Lena Vedin

Har idag varit en sväng till Sörbygården och tittat till mina hästar Birk och Júni.

Emma och Birk

Emma har haft sju veckor på sig och gjort ett fint jobb med båda. Mest imponerad är jag av det hon utvecklat med Birk. Även om han idag protesterade lite så är framstegen enorma. Från den skygga och vilsna unghäst som jag lämnade till henne har hon fått till en Birk som står still vid uppsittning och skrittat på i en fin avslappnad skritt. Töltar gör han också även om det inte är helt fritt från pass takt. 

Júni skötte sig galant idag, visade alla fyra gångarterna och förstod sidförflyttning och eftergift fint. Honom hade jag dessa förväntningar på så där är jag inte lika imponerad. Bara glad och nöjd.

Man förväntar sig olika av olika hästar. Alla har olika förutsättningar från början.

Emma och Júni

Nästa vecka har Emma examination och jag hoppas hästarna är på gott humör och hjälper henne med detta. Sedan är det dags att hämta hem grabbarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd