Bye bye januari...


Årets kallaste månad brukar vara januari och i år var det faktiskt riktigt kallt i flera veckor i januari. Nu är det 11 månader kvar till nästa gång och vi är inne i den femte årstiden i Jämtland - välkommen februari och välkommen vårvinter.
Nu ska jag bara se till att bli fri från min förkylning och sedan ska jag börja njuta, träna och må gott igen.

I januari var jag på en otroligt bra föreläsning, med Michael Södermalm, den satt så bra för mig och mina mål och utmaningar i livet just nu.

Michael är en kille från Göteborg med en mycket trasig barndom som levt några ungdomsår i Stockholms förorter. Många känner till Paolo Roberto och Mia Törnblom. Michael har en ganska liknande bakgrund, med samma energi vid föreläsning.

Under förläsningen var jag lika nära tårar som jag var asgarv. Michael gav inspiration, motivation och verktyg till förändring. Vi fick tex rita en livskurva, med toppar och dalar, flow och oflyt.

Några goda ord på vägen:
- Du kan mer än du tror
- Det är sååå lite som gör så mycket
- Det finns alltid en orsak till varje beteende
- Open mind, open doors!
- Behöver du ändra någon annan för att själv bli nöjd, då är något fel.
- Jag blir som jag umgås!!!
- Äg ditt liv!
- Only the truth will set you free

Framgångsfaktorer:
1 Välj rätt attityd och inställning
2 Var sann i ditt tal och lev din mission
3 Bestäm dig för vad du vill, egentligen!
4 Sätt upp nya målbilder och tillämpa 3T-principen, -tändande, -tydliga och - tidsbestämda.

Michael har skrivit en bok - Det sitter i huvudet. Tror att jag skall leta reda på den och vill du ha ett tips:

Korsar dina vägar med honom missa inte hans föreläsning.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"