Mjukstartar året


Känner mig så lat så det finns inte. Får rycka upp mig för att göra något. Men försöker intala mig att dessa dagar behövs för att orka resten av året.

Började året med två mörka, blåsiga och mulna dagar. Men idag visade världen upp sig från sin bästa sida istället. Underbart väder och energin kommer på en gång.

Vi har haft lite strul med vatten till valackerna. Men nu är det löst. Skönt.

Idag när det var så fint väder kunde jag lämna latmasken inne och gå ut i solen och fylla på med lite halm till stona, nya saltstenar och ny rundbal. Härligt pyssel en fin dag.

Ytterligare ledig tre dagar...


Av utmaningen har jag godkänt mig själv i två.

37000 steg på tre dagar och två joggingturer på 5 km vardera. Däremot socker utmaningen sprack på en gång. På nyårsafton bjöd jag alla jag träffade på mitt sista hemmagjorda julgodis. Av det som blev kvar slängde jag till slut alla sorter utom en. Den var så god att jag inte klarade av att slänga det. Nu är det dock uppätet och inget mer sådant skall ätas.

Ny vecka nya möjligheter...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd