Kära vårvinter - Välkommen


Magisk dag och fler sånna har vi framför oss.

Började dagen med att laga hage. Faktiskt det värsta som finns. Speciellt på vintern. Gillar att göra nytt. Avskyr att laga provisoriskt.

Det slog mig, igen - vad gör alla dom som inte har häst? Idag har jag varit ute, mest pysslat med hästar, från morgon fodring till skymning. Haft något att göra hela tiden. Inget skulle jag ha gjort om jag inte hade häst. Jo, nu ljög jag. Jag åkte skidor i 1,5 timme. Men bortsett från det så var det enbart hästpyssel.


Magarna växer på både Meyla och Gerpla. Härligt att se och härligt att längta till fölning i vår. Men först njuta av vårvintern.

Oj oj vilka skriverier det har blivit pga SIF avels ändringar. För och emot, mest emot, och folk är riktigt ful mot varandra. Heimir som är nyanställd på SIF avel fick en het början. Vad gjorde vi innan FB fanns? Skrev i tidningen och sedan ett eller ett par inlägg i nästa nummer. Sedan pratade vi med varandra. Vad är egentligen bättre? Nu får fler veta vad fler tycker men det är också lättare att skriva lite "elakare" när man inte står öga mot öga.

Det blir nog bra i slutändan. Med lite is i magen löser det sig alltid och oftast till det bättre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"