Äntligen kommer snön

Kylan håller på att släppa greppet. Från -25 till -15 det senaste dygnet. Idag har snön dessutom fallit hela dagen. Riktigt skönt att vara ute på eftermiddagen. Det är allt eller inget, nu utlovas klass 1 varning och 50 cm snö. Men tar tacksamt emot varje snöflinga.

Vanligt helgpyssel med hästarna. Fyllt på halm och spån i vindskydden, ny rundbal till stona, kollat saltstenar. Rengjort vattenhinkar. Fodrat och pysslat. Fyllt på höförråd. Kollat stängsel.

Till veckan är Mette Manseth på Wången. Hade det varit lite mer inbjudande väder hade jag säkert åkt dit och tittat. Men nu väljer jag att prioritera annat denna gång.

Veterinären kommer i veckan och vaccinerar.


Måste jag vara med på bild, undrar Thruma.

Utmaningen:
Jag har inte gått mina mina 10000 steg varje dag denna vecka. Men jag har över 70000 steg på hela veckan. Så målet är uppåt. 

Träningspass blev det enbart 3 stycken denna vecka. Ett PW pass i måndags, skidor i onsdags och yoga i fredags. Med tanke på kylan är jag nöjd även om jag inte nådde upp till målet.

Att minska på onödigt socker, Den utmaningen är svårast. Går ej att mäta och svårt att veta vad jag minskar ifrån. Men jag anser inte att jag lyckats denna vecka heller.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"