Härligt med fredag!



Efter en kort vecka, arbetat två dagar, känns det skönt med helg. Vädret är strålande så det gör ju inte saken värre direkt.

Åkte hem från Wången kursen i tisdags eftermiddag. Behöver åka ca en mil på E14 och självklart gick bilen sönder just där. Den bara dog! Skitkul med ett oerfaret ungsto i transporten.

Vi blev tvungna att lasta om mitt där, bland alla långtradare och annat elände. Ingen höjdare. Tyckte ändå att det gick hyfsat smärtfritt.

Ändå hittade jag ett trampsår på insidan av Rakels högra bakben. Pga svullnad har hon därför fått vila efter kursen. Hon är inte halt och hoppas därför att jag ska kunna skritta henne i helgen.

Förutom det ska jag försöka ta mig till Wången en stund i helgen, för att titta på tävlingar, Gneisti Open. Men är ju beroende av skjuts, då bilen står på verkstan fortfarande.

Gissa om jag längtar efter en ny bil...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"