Glóría


Fick ett SMS från Charlotta och Lena för några dagar sedan. Charlotta hade debuterat i fyrgång med Glóría. Det blev en seger med poängen 5,75 i deras första start tillsammans. Glóría är endast 6 år gammal och jag förstår dem när dom skriver "det finns mer att hämta". Glóría sålde vi i början av året, januari 2012. Så dom har inte haft så himla lång tid på sig att bli sammansvetsade.

Är så glad att det blev till Charlotta Glóría fick flytta. Unga hästar bör ges den chans dom är värda och ämnade för. Jag har inte alls samma intresse för tävling eller mål med tävling som Charlotta har och då känns det helt rätt att sälja en begåvad häst till en sådan tjej. Men det är inte alltid lätt att hitta rätt köpare.

Har man flera bra hästar, unga, så är det aldrig kul att välja vilken man ska sälja. I det här fallet han jag bara nämna att jag hade valt att sälja Glóría och då dök Charlotta upp via bekantas bekanta, kontakter. Se så rätt det blev.

Ännu en gång önskar jag dem all lycka till i framtiden. Jag är helt övertygad om att jag kommer att få se dem på ett SM framöver. Charlotta är en otroligt duktig ryttare.

Foto Lena Liedberg, bearbetat via Instagram.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"