Gneisti Open

 


Idag var det uttagningar på Gneisti Open på Wången. Tog mig dit en stund, på förmiddagen, och kunde njuta i solen bland alla glada Gneisti-iter. Massor med ungdomar som tävlade, kul. Men kände knappt igen en enda. Från Norge? Från utbildningarna Wången och Dille? Ingen aning?

Jag är inte så väldigt tävlingsintresserad längre, men idag blev jag sugen. Bara för att jag inte hade chansen. Fröken tvärt emot! Fast egentligen tror jag inte att det är tävlingen jag är sugen på utan det är nog känslan av att säsongen går mot sitt slut som känns mest trist. Nu kommer en lång period (ca 6 månader) av egen/ensam ridtid, ensam och knappt några kurser/tävlingar eller andra arrangemang att se fram emot. Det är nu man ska nöta på detaljer och ladda för en ny säsong.

I år känns det väl extra trist för det blev ju ingen "säsong" för oss i år. Allt bara dog efter Ómurs avelsbedömning i juni. Inget blev som det var tänkt, luften gick ur oss.

Gneisti Open var årets enda tävling som jag såg. Helt galet, missade Norrländska, SM och Nordiska.

Men jag borde inte klaga, jag ska fylla stallet med fantastiska hästar i höst/vinter. Ett första klass sto med 8,80 för gångarter och hennes helsyster endast ett år yngre. En första klass hingst med fantastisk pass, 8.5, och en fyraårig son till honom. Så klaga ska jag inte!!! Fy skäms på mig, hur går låten "Var nöjd med allt som livet ger och allting..."


Fick jag ta med mig en häst från idag så skulle det ha blivit denna superfina norska fux med bläs. Wow, den hästen charmade mig!

Lycka till alla finalister, imorgon är en ny dag!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"