Equiterapeut


Idag har equterapeut Monica Nilsson varit hit och gått igenom Ómur. En grundlig genomgång av muskler, ryggkotor, leder och rörlighet.

Hade inget konkret fel att gå på. Ville bara ha en genomgång eftersom han stått  mycket i sommar, tappat mycket muskler, genomgått två operationer, haft mycket smärta och stått på mycket smärtstillande medicin.

Det fanns en liten stelhet långt bak på ryggraden, ovanför njurarna. Monica visade mig hur jag ska stretscha och massera, före och efter motion.

Förutom genomgång fick Ómur både massage och laser. Såg ut att njuta av det hela. Inga återbesök utan det här ska jag kunna fixa själv. Har ju faktiskt gått massageutbildning på Axelssons i Stockholm. Men måste erkänna att jag är slarvig med att använda mina kunskaper. Slarv helt klart.

Bilden är inte från idag, Ómurs rygg är tyvärr mycket mindre musklad än den på bilden. Men det ska vi strax åtgärda. Nu ska grabben igång på allvar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"