Bruno från Jemthagen

Bruno från Jemthagen

Bjuder på några bilder som Ulrika Forsstedt tog för några veckor sedan. Det är på min fina Bruno, efter Garri frá Reykjavik och undan vårt kloka fina sto Gígja frá Sydri-Reykjum, Gígja är efter den otroligt fina Hamur frá Þóroddsstöðum. Han har en makalöst fin exteriör min Bruno.  I vintras var han bara en hårboll, såg inte mycket ut för världen, men nu när han släppt all föl- och vinterpäls, så kom det fram en skönhet. I för sig tycker jag oftast att ett åringarna är snygga, oftast visar dom då en lång fin hals och långa vackra ben. Sen händer det saker under två år framåt, inte alltid till hästens fördel. Två och treåringar avstår jag gärna ifrån att kritisera, det är orättvist.

Manen växer så det står härliga till, har väl ärvt det från båda föräldrarna. Hoppas även han ärver mammas pass och mankhöjd och pappas tölt och trav. Då blir det en mycket komplett häst i framtiden.
Bruno sommaren 2012
Har länge önskat mig en brun häst, men Bruno är till salu. Men han är inte billig. Att betäcka med Garri är ju det dyraste man kan göra just nu (då).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"