Fortfarande på stall

Julia och mamma Hraffa står fortfarande på stall. Förstår inte dom raser som föredrar detta alternativ, att ha sto med föl på box första veckan. Tycker det är hemskt att se fölungen försöka bocka, stegra, raca på en yta som är ca 4x4 m.

Dom kommer ut korta stunder varje dag. Hraffa blir överlycklig och Julia mest chockad, mycket intryck.

Vi vet ju inte om hon ska låta svullnaden vila eller röra på den och få igång blodcirkulationen???

Har man väl börjat ha dem på stall så blir man sedan så mesig med vädret.

Nja, det regnar, dom får stå inne, hör jag mig själv säga. Men dom andra fölungarna har jag väl aldrig tagit in pga regn???

Idag ska jag försöka ha dom ute lite längre och imorgon ytterligare lite längre. På måndag hela dagen osv. Måste ta mig själv i kragen...

Kommentarer

Gun sa…
Har vet. funnit någon anledning till svullnaden? Måste vara hemskt att inte veta vad det kommer ifrån

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"