Tappskor




Jag har för många år sedan gått en tappskokurs. Så tappskor bör inte vara något problem i sig. Men problemet är oftast att hitta skon och att skon inte är allt för böjd. Speciellt då dom tappat skon i hagen, kan ju vara ett evighetsgöra att leta. Men sedan ska man också ha söm hemma och verktyg. Plötsligt blev det mycket som skulle stämma för att använda sina tappsko kunskaper.

Bekväm har jag ju också varit i många år eftersom hovslagarn är min granne.

Dom senaste veckorna har jag haft mycket tappskor pga lera och halt underlag. Min hovslagare har dessutom varit på älgjakt så det har inte varit så lyckat att tappa skor just nu. Två hästar har fått stå i flera dagar pga detta i omgångar, lite trist. Men nu är älgjakten över och hovis är på g.

Ser också att jag borde klippa svansen på Rakel ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"