Ridning - avställning





Meyla studerar sin skylt.

Har fyra hästar igång (och en hos Gummi). Det är lite för mycket på vardagarna men på helgerna och min arbetsfria dag går det bra. Hösten har däremot varit ganska regnig, så motivationen tryter lite. Men dagar som idag går det helt klart hur bra som helst. Idag har solen skinit från morgon till kväll.

Snart är det dags för mig att ställa av hästarna. Brukar göra det för min egen skull, inte för att hästarna behöver det men utan för att jag behöver det. Gillar inte att rida mörka, regniga kvällar i oktober-november. Hästarna är dessutom leriga och trötta när dom sätter päls. Då brukar jag ställa av hästarna och börjar åter sedan rida i början av december, när snön ljusar upp naturen. Då är jag tok sugen på att rida igen och har hunnit vara "vanlig människa".

Men en dag som idag känns det långt till avställning.

På måndag jobbar jag en timme längre om dagen, vi börjar åter med vintertid på jobbet och den timmen per dag gör jättemycket. I slutet på oktober ställer vi dessutom om klockan till vintertid och då är det helt kört.

Vi får se hur länge jag orkar hålla igång hästärna, men några veckor till ska jag försöka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"