Bekämpa flygfäna

I sommar har jag testat detta halsband på en häst som i vanliga fall blir biten och sårig i ansiktet utan ansiktsmask.

Halsbandet är mjukt, doftar gott (citronella) och fästena är två "knappar". Har suttit hela sommaren och har doftat hela sommaren. Har mellan varven blivit lerigt men det rinner av när det regnar. Har inte torkat ut, vilket jag trodde när jag köpte det.

Stoet som har haft det har helt klart haft en enklare tillvaro i sommar. Ifall det är halsbandet eller mängden flygfän, kan jag inte säga. Tror att vi haft en ganska tuff sommar vad gäller flygfän, men samtidigt bor vi bra till, det blåser ofta. Jag har i allafall inhandlat ett till och skall även testa nästa sommar på henne. Blir resultatet så bra som i år så är det säkerligen halsbandet som är toppen.

Inköpt på Häst é Bäst i Östersund.

Kommentarer

Janne sa…
Spännande! Skulle vara perfekt för min lilla svarta som är så himla besvärad av flugorna, och som får skav av luvorna.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"