Intensiv hästdag idag. Vid 20.00 kom min kära sambo ut och undrade om jag inte höll på att storkna av hunger?! Vad är mat? När jag håller på med hästarna, glömmer jag allt vad mat heter.

Har motionerat fyra hästar idag, Ómur, Rakel, Meyla och Glóría. Tvättat och rengjort alla vattenkar i 6 olika hagar. Mockat boxar. Smörjt sadlar. Lagat hagar.

Lånat ut transporten och fått den tvättad (tog ingen energi eller tid från mig, bara härligt).

Tog mig även tid att borsta alla avelsstona idag, så tacksamt. Gissar att det kliar ganska mycket i pälsen nu när dom håller på att fälla sommarpälsen och vinterpälsen börjar trycka på.

Häst antalet har minskat massor sedan i somras, men det är fortfarande 24 hästar kvar på gården som skall kollas till varje dag. Nu behöver man inte hålla på att smörja och spraya lika mycket som i somras, höstpälsen ger hästarna ett bra skydd :)

Vad skulle man göra utan helgdagarna, det är ju då man kommer i kapp livet!!!

Bilden är på Bruno vid sidan av sin mamma Gígja i somras.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd