Vissa dagar...



Började dagen med att hitta ett brunt hingstföl i hagen. Gígja hade ca 04.30 fölat och jag kom ut i hagen vid 05.00. Missade fölningen men fann en blöt fölunge, pigg och glad.

Jag var tvungen att lämna denna fantastiska händelse och fara till Wången där avelsbedömningen skulle köras igång kl 07.50 och jag skulle mäta Glória kl 07.50 och få henne exteriörbedömd kl 08.00. L hade möjlighet att stanna hemma idag och tur var väl det då Gígja inte släppte efterbörden och veterinär fick tillkallas. Efter mycket arbete fick veterinär, L och grannar till slut ut efterbörden och nu har medicinering av Gígja påbörjats.


Har sedan varit kvar på Wången hela dagen. Kom hem vid 20.30 och inte förrän nu fick jag mig en ordentlig titt på lilla fölungen.



30 hästar är idag exteriörbedömda och av dessa har 20 st en exteriör över 8.0. Så ni förstår ju att det har varit väldigt vackra hästar som visats idag. Eftersom jag har registrerat så har jag mest uppmärksammat 9:or för vackra halsar och proportioner.

Däremot har endast två av hästarna kommit över 8,0 på ridegenskaper. Men vi får inte glömma att en hel del hästar är kvar att visa, imorgon.

Bild överst, dagens fölunge.
Bild mitten, vackra Glória från Slätterne.
Bilden längst ner Gulltoppur från Knutshyttan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"