Norrlandsmästerskapen 2011

Några favoriter från årets Norrlandsmästerskap 2011.


Ovan Bragi frá Kopavogi med Haraldur Snjolfsson. En mycket läcker hingst (hingst, tror jag). Med makalösa gångarter, men såg inte allt för lätt ut att rida. Undrar just vad som skulle ha hänt om han släppte och längde lite på tygeln, skulle han landa på månen då?! Men spännande att titta på. Jag gillade skritten, som inte belönades med så värst mycket poäng. Däremot belönades tölten med både 8 och 8,5.


Blæja frá Skaney, var en favorit redan på Dilles Istölt. Henne blev jag förtjust i denna gång också, men kanske inte lika imponerad nu som då. Men fin var hon. Men jag skulle ju inte tacka nej till att ha henne.



Reynir frá Hólshúsum, gör mig aldrig besviken.



Segull frá Akrakoti är en stor favorit som vanligt. Idag tror jag att han var piggare än vanligt i A-finalen. Med Eveline Berg-Bring i sadeln.




Birkir från Skaneyland har en urflott ökad tölt. Mycket trevligt att titta på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd