Meyla från Jemthagen

Hon är helt enorm den lilla blondinen i mitt/vårt liv. Hon fick mig idag att både skratta och gråta samtidigt. Jag tror jag fick ett litet hysteriskt utbrott.

Först höjde hon exteriören till 8,13 från 7,85 (2009). Hade inte väntat mig mer än kanske en halv poängs höjning för någon del, i bästa fall. Redan här kom dom första tårarna.

Hon gjorde en helt perfekt ridvisning tillsammans med Gummi. När speakern hade läst upp 9,0 för både tölt och trav, då var jag helt borta - redan. Utöver det fick hon ytterligare två 9:or och en 9,5 för spirit.

Jag var inte ensam, vi var minst fem som stortjöt.

Hon fick totalt för ridegenskaper, den magiska siffran, 8,72 :)

Tack alla goa, glada Islandshäst vänner för alla gratulationer på facebook, mail, hotmail osv. Helt omöjligt att besvara alla.

TACK TILL TEAMET BAKOM DENNA FRAMGÅNG - GUMMI, MARIA, ANNA OCH EVELINA. NI ÄR HELT FANTASTISKA!!!

Kommentarer

Anita J sa…
Jättekul!! GRATTIS! Hoppas på bra ridbedömning också så hon hamnar i första klass med god marginal. Hon är jättefin!
Lisa sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"