Ómur hemma igen



Idag körde jag Meyla till Valne gård igen och tog samtidigt hem Ómur. Han har fått nästan två veckors vila efter sista tävlingen och jag kan fortsätta rida honom över sommaren.

Funderar på att ta med Ómur på tredagars kursen i augusti. Förra året hade jag både Meyla och Ómur och red ett pass vardera för varje instruktör. Det var kul men gav inte mig i min ridning så jättemycket. Men det kändes då nödvändigt för då tyckte jag inte att någon av hästarna mäktade med två pass om dagen i tre dagar. Idag är läget helt annat för herr Ómur, han har en hyfsad kondis efter denna vår och försommar.

Kul, då har jag ett mål i sommar...

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Åh, vilka hästar sen :). Lite avis på er kurs :D

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"