Jämtlands Stora Pris

I helgen, tors-lörd, är det årets största händelse på Östersunds travet, Jämtlands stora pris. Under torsdagen är min arbetsgivare Provins Insurance huvudsponsor. Resterande helg är min andra arbetsgivare, Agria Djurförsäkringar, sponsor.

Men idag torsdag är dagen då jag skall slå två flugor i en smäll och tillbringa dagen på travet. Från kl 09.00 till 18.00 finns jag där. Sämre arbete kan man ju ha, än att umgås med folk som gillar trav, hästar och spel. Äta och dricka gott. Surra häst.

Självklart hoppas vi på bra väder. För blir det bara bra väder så är tillvaron på travet riktigt trevlig.

Åka startbil och domarbil, brukar jag se till att jag får göra när jag är där och självklart dela ut pris och få krama en lerig kusk eller två. Vissa roar sig lätt...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd