Sovmorgon

Har beställt sovmorgon. Det innebär en skön stund i sängen utan en bestämd tid man behöver kliva upp. Ligga och läsa tills man är sugen på frukost. Det tycker jag att jag är väl värd, en morgon av två veckors ledighet från jobbet?!

Samtidigt innebär det att man går miste om morgon gnäggningen från hästarna och den vackra soluppgången. Men men båda delarna finns kvar till nästa morgon.

Har dock misslyckats dom senaste gångerna jag beställt sovmorgon. Sist jag beställde sovmorgon, tror jag, var förra vintern och då bestämde sig hela stoflocken för att lämna hagen, just den morgonen.

Hörde på "drängens" steg i trappan att något var på tok. Klev snabbt upp, drog upp rullgardinen och såg ston överallt men ingen i hagen där dom skulle vara. Men bättre lycka denna gång!

Kommentarer

Anonym sa…
Underbar bild!
MVH
Eva

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"