Dumma fyrbenta


Renar kan inte ha stora hjärnor om dom har några alls. Skulle iväg och chippa en eftermiddag och ringde kunden när jag hoppade in i bilen och meddelade att nu åker jag och är framme om 30 minuter.


Men icke, strax hemifrån kom jag ikapp dom här fyra dumrenarna. Som ni ser, så var det ganska mycket mörkare och senare när jag fortfarande satt och puttrade bakom dom. Dom helt enkelt vägrade lämna vägen. Konstant sprang dom alla fyra i bredd. Saktade jag in så saktade dom in, ökade jag så ökade dom. Stannade jag så stannade dom och fräcka som satan, bara blängde på mig när vi stod still.

Kan meddela att jag kom ganska mycket senare än 30 minuter till den kunden. Undrar just om dom trodde på min ren story?!

Tog lite bildbevis för att ha ifall kunden skulle vara riktigt kinkig.

Kommentarer

Maria sa…
Hett tips, ta med en plastkasse som du prasslar med då drar dom...
Sanna sa…
Det där såg riktigt härligt ut för någon som aldrig varit så nära livs levande renar. (vad som minns iaf) Kan väl iofs förstå att det inte var så kul när man skulle iväg och hade sagt en tid.
Tack för härliga bilder :)
Tova sa…
Det går att preja dem av vägen också! Öka farten och försök komma vid sidan om den sista så att den hoppar av, sen följer för det mesta de andra också. Lite riskabelt kanske, men det brukar funka :-)
Gun sa…
...kört sakta efter i 2 timmar med skoter på en skoterled en gång, man blir lätt lite smått galen!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"