Härlig helg!


Helgen har bjudit på perfekt ridtemperatur. Ett nytt puderlager på dom plogade vägarna, perfekt för töltarbete. Pulsa i djupsnön är kul, tycker Ómur, jämfört med att gå i skoterspår (obs ej skoterled), det gillar han inte. Tar myrsteg för att slippa sjunka ner, oberäkneligt tror jag han tänker.


Meyla har bjudit mig på helt magiska stunder idag. Vilken häst hon är! Kan man klona? Fast inte behöver jag fler hästar. Har idag ridit tre stycken och det räcker gott och väl. Dessutom var det en jag inte han med att rida, hon fick bli longerad. Snart åker Meyla till Gummi och ungstona behöver inte ridas så långa pass. Så egentligen är det inte så jobbigt.


Egentligen skulle jag ha jobbat denna helg. Ett styrelsemöte på lördagen och en klubbkonferense på söndagen. Båda blev inställda i sista stund pga olika anledningar. Så denna helg kändes extra lyxig, som en liten gåva med fritid som man inte hade räknat med.

Mot en ny vecka, som kan bjuda på mycket om man vill?! En foderkurs, Idunns årsmöte och en clinic, inte så illa. Frågan är bara hur man prioriterar sin tid...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"