Hopp clinic


Hoppningen är något som jag kan sakna från storhäst tiden. Det är inte riktigt samma sak med isisarna. Suget man får i magen när man rider mot och hoppar 1.25, får man inte när man skuttar runt med islandshästarna över hinder. Har provat hoppa någon gång med dem men det ger mig ingenting. Löshoppar däremot ibland eller låter hästarna ta något språng i samband med longering. Men detta stillar ju inte mitt begär. Nu säger jag inte att islandshästar inte kan hoppa, för det kan dom. Men mina gör det inte på det sätt att det behagar mig vad gäller taxering, anridning, ansats, språngkurva, landning och osv.

För att stilla begäret kan man gå på en clinic, se lite hoppning på eller från Globen, Göteborg osv.

Den 22 januari, kl 18.00, kommer Roberto Cristofoletti (Helena Lundbäcks man) att hålla clinic på Wången i samband med träningar den helgen. Kostnaden är 150 kr. Biljetter går att boka i förväg eller köpa på plats.

På kvällen serverar Wångens värdshus två rätters middag med kaffe och kaka. Paketpris för clinic och middag 425 kr. Måste förbokas.

Anmälan görs via http://www.salmonbay.se/

Bilden är på Roberto Cristofoletti, lånad på nätet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"