Trevlig helg!


Ibland undrar jag hur många timmar ett dygn egentligen har. Mitt dygn verkar då ha fler timmar än 24 i allafall.

Igår var jag på jobbet, dvs på det vanliga 8-5 jobbet. Sedan var det besök av veterinären, två ultraljud och två tandkontroller. Utöver det var det hovslagaren (ganska självgående i för sig, men ändå). Hade förberett med stallet fullt med hästar och utöver det lejt en sambo. Någonstans där emellan han jag lämna in bilen för däckbyte också.

Han med att chippa, i världens ände och i andra änden av världen hade jag en besiktning åt Agria.

Men kl 20.00 satt jag bänkad i soffan och tittade på Bonde söker fru! Sedan bar det ut i stallet...

Idag ser det nästan likadant ut, jobb, träning, Gneisti möte, köpa present, packa och så hästarna. Imorgon tar jag flyget ner till Stockholm för att åka vidare till Horshaga Islandshästar på ett AvS möte. Avslutar helgen med ett snabb besök i Stockholm.

Som ni förstår har hästarna fått en kort semester just nu!

Efter helgen skall man vara utvilad för att möta en ny vecka. Tror jag på det?

Nästa vecka skall Ómur till Gummi och jag skall rida Meyla i ridhuset. Sedan blir det en tur ner till Flyinge på Avels- och sportchampionatet.

Tack snälla Leif för all hjälp! Trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Tova sa…
Inte utan att man känner igen sig...men man har ju bara ett liv så det gäller att fylla det med trevligt innehåll :-) Trevlig helg!
Kram Tova
Irene sa…
Alla har vi våra centrala platser i världen. Tack för igår och hoppas att resan hem gick bra i snöslasket! Hälsningar från "världens ände"

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"