Avslutad kurs

Änne en lyckad kurs på Wången är avslutad. Att få rida i det stora uppvärmda ridhuset är rent ljuvligt. Hästarna har det bra och vi ryttare bor utmärkt. Maten har varit toppen god i helgen och sällskapet trevligt. Bastu och sköna sängar. Detta kallas husmors semester.

Att sedan ha tillgång till en bra instruktör och en helt makalös häst gör livet riktigt roligt. Att rida en fyraåring är dock en konst som kräver mycket av ryttaren och jag har så mycket att lära. Avgudar min häst som dock ger mig mycket huvudbry.

Räcker jag till, är min ständiga fråga, njut av din fantastiska häst, är då Gummis svar. Ridning låter så lätt men är så svårt.

Gummi satt upp en kort stund på Meyla idag och det var så otroligt härligt att se, både häst och ryttare njöt. Hon är så otroligt arbetsvillig.

Bilden ovan är från sommaren. Fotograf är våran vän Thomas Degerström.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Mobila vindskydd

"Lotagen-träsket"