Ridhus är roligt!

Ikväll var det åter dags för ett pass i ridhuset, på Wången, och självklart tog jag med mig Meyla. En chans att åter öva det vi försökte få till i helgen på kursen, men inte riktigt lyckades med. Idag bara rasade alla polleter ner. Inte för att det blev helt perfekt, men helt klart meddelade Meyla att idag var hon med på noterna och ville och förstod vad jag ville få henne till. Det var en njutning att rida idag!

Är så tacksam att Gummi orkar stå och undervisa oss kämpar år efter år. En liten kommentar vid rätt tillfälle kan göra underverk.

Igår tömkörde jag Meyla och i måndags vilade hon helt från mig. Så det var det som behövdes för att alla polleter skulle trilla på plats. Inte så ovanligt vid inlärning hos hästar.

Imorgon är det torsdag och sista arbetsdagen den här veckan. Sedan blir det ridning i dagsljus i några dagar, för nu är det mörkt på kvällarna. Huij...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"