Någon är irriterad

När jag kom hem från Flyinge hade jag ett brev i brevlådan. Någon som stör sig på mitt bloggande! Har tagit sig tid, har engagerat sig, och skrivit ett brev - fantastiskt, men utan att våga tala om vem man är!?

AE har stört sig på att jag inte "tillkännagivit" Ómurs blup, antagligen menar AE efter omräkningen (som gjordes i veckan). Blupen är något som det är fritt fram för alla medlemmar att läsa om själva på WF. I veckan skrev jag om Meylas blup för det var (tycker jag) intressant att se vad som händer med blupen efter en fyra års bedömning. Det hände mer än jag någonsin kunde anat.

Om jag läser mellan raderna så verkar AE lite skadeglad över att Ómurs förväntade blup har gått ner till 116. Hittills har vi haft glädje och nytta av Ómurs höga blup, eftersom den medfört att han har fått betäckningsrätt. Men nästa år måste han totalbedömas för att få forsätta betäcka. Så nu spelar blupen inte så stor roll för honom längre. Men efter en totalbedömning blir det åter intressant att se vad han får, dvs nästa höst om allt går som vi önskar.

Det känns som rena småbarns stadiet. Trodde inte vuxna människor höll på med sånt här? Men tydligen finns det åtminstone en som gör det, helt otroligt.

Det härliga med bloggandet är att man får skriva vad man vill, när man vill och hur mycket eller lite man vill. Så här på min blogg får man endast läsa det jag GILLAR och VILL skriva om. Vill man läsa om något annat så måste man söka sig till en annan bloggare som skriver om just det man önskar läsa. Ödsla inte bort er dyrbara tid på en blogg som inte ger er något som ni vill ha.

Önskar alla vänner en härlig dag!!!

Kommentarer

Irja sa…
HELT OTROLIGT!!!

Man känner för att agera "Sherlock Holmes"... Kolla fingeravtryck, se vart kurvert är inköpt och sålt, vilket bläck som är använt, handstil...

Mer för att det är spännande att se vem som orkar engagera sig. Vore det inte lättare att lägga en kommentar här på din blogg?

Jag tycker att det skrivs om så oförargliga ting på islandshästbloggarna. Man kan ju undra vilka brev Linda Rosing får i brevlådan ;)

Är så glad i din blogg som ger lättillgänglig info om vad som händer och sker såväl hos dig som i övriga islandshästvärlden. Keep up the good work!!!
Kan inte mer än instämma i Irjas inlägg.
Med en av Ómurs första avkommor på gården har vi följt både hemsida och blogg och fått ta del i Ómurs utveckling. Vi har dessutom fått information kring avelsarbetet inom SIF och vad vi som uppfödare förväntas göra. Hur många hingstägare gör detta?
Piltur har just blivit valack och det beror INTE på att han har ett otroligt bra lynne och temperament inte heller på att han har lätt för pass och tölt, just de faktorer som man önskar hos sin islandshäst!

Vi ser med spänning fram emot Ómurs framtida utveckling samt en fortsatt intressant blogg som tills dags dato inte gjort oss besvikna.
Tova sa…
Hej Maarit!
Jag läste en gång att hur man än anstränger sig, så blir man inte omtyckt av ca 20% av de människor man har att göra med.
När jag insåg det, blev jag mycket mer avslappnad exempelvis i min lärarroll.
Jag skulle bli jätteupprörd om någon bemödade sig att skicka ett sådant brev, men tänk på att resten av oss älskar dig för allt du gör för oss och för islandshästarna och väl unnar dig de fína framgångar du haft med hästarna!
Tänk såhär: när elakhet och dumhet ryms i samma person, då blir det en väldigt otrevlig människa som kommer fram. Sådana kan och bör man bara undvika och ignorera.
Kram från Tova
Anonym sa…
Hej Marit, jag har varit ute för samma sak fast i ett annat ärende. man undrar ju hur man orkar sätta sig och dataskriva ett anonymt brev och sedan med (i mitt fall ) vänster hand skriva namn o adress på framsidan.... jag kände som Irja först men sen efter att ha läst brevet 100 ggr ungefär kom ja på att personen avslöjade sig självt i texten. Det som hon skrivit kunde bara en person veta. Och hon var vuxen tro mig, medelålders...Den spontana känslan när man öppnar ett sådant brev är ju att det är en psykopat som är ute efter en men jag mejlade vederbörande person och gjorde klart de frågetecken hon hade, sen har det varit knäpptyst! Kanske inte lika lätt i ditt fall för dig att ta reda på vem det är..men antagligen någon som är avundsjuk och inte mår så bra själv!
Det är ju just det som är så bra med blogg för där skriver man det som man har lust med och det man vill skriva om!
hej från Anna
wahlbergs.webblogg.se
JosefineSK sa…
Ojojoj, nästan svårt att tro att det var sant...

Hoppas att du hade fina dagar i mitt nuvarande hemlandskap, Skåne.
Unknown sa…
Äsch,lägg det bakom dig, det är ju tydligt från någon som är väldigt avundsjuk på din fina häst.
Men som andra här skriver, vad är det för människa och hur orkar den slösa sin tid på att titta snett på andra? Man blir så himla trött...
Anita J sa…
Hejsan
Jag tycker du ska fortsätta att skriva om precis vad du vill, jag tycker det är roligt att läsa allt. Fortsätt som du gjort...
hälsningar
Anita
Anonym sa…
Herregud,hur orkar folk bry sig i allt och ge uttryck i illvillighet och avundsjuka.
Tänk ej mer på denna anonyma fega människa.
Din Blogg är informativ,underhållande och mycket givande att läsa.
Fortsätt så!
Hälsningar Annelie
Anonym sa…
Maarit! Jag uppskattar verkligen att du delar med dig av din kunskap :-) Själv har jag lärt mig massor genom din blogg och kommer att vara dig evigt tacksam för det! Det geniala med ditt bloggande är just urvalet av intressanta inlägg - du är en fena på att ta och ge så att slutresultatet blir ett intressant smörgåsbord för oss vetgiriga. Det är inte alla som har den gåvan.
Ang. Ómur så jag hoppas på en fin bedömning eftersom vi tyvärr inte hade någon passande dam så länge han var BLUP hingst. En fin fin hingst med superstam som vi får vara glada att ni köpte! Stå på dig och en en gång tack för att du delar med dig! Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg! Mvh Emma Aspman
Anonym sa…
blup hit och blup dit!
Kan kanske verka konstigt att uttrycka sig så när man som hästägare just betäckt sitt sto.
Men för en amatör som mig så är det faktiskt så.
Bryr mig inte om blup-siffrorna.
Vet inget om avel.
Då blir det att "köpa grisen i säcken" =)
Bestämde mig för Omur och fick se och uppleva när jag kom dit med stoet:
En hingst med underbart temprament (där är jag säker på att matte och husse spelar STOR roll)
Mycket trevligt bemötande av "husse och matte".
Mycket väl omhändertaget sto,snabb och tydligt information medans hon var där,all feedback och förklaringar efter att jag hämtat hem henne. Känns som om jag har en gris av guld i säcken =)
Många tidigare inlägg som jag skulle vilja referera till men avslutar med. Bry dig inte. Vi är många fler som älskar er alla i Kallsta. Keep on, Kram Gun o Gletta
Maud sa…
Ja tänk att alltid lyckas man reta ngn!!!
Imponerande att denna människa har lagt ner tid och engergi på att skicka ett brev!!!
Alla har rätt till sin egen åsikt min då får man väl för sjutton stå för den oxå och inte vara anonym!!
Här i Aspås väntar vi glatt på 2 fina föl efter Òmur nästa år... vare sig blupen höjs eller sänks =)
Maud /Aspås
Anonym sa…
Men det måste vara ett skämt?! Det kan ju inte vara på allvar?!

Brukar läsa din intressanta blogg ett par dagar i veckan! Keep ut the good work!

Hälsningar Jenny Göransson

www.jennygoransson.se
Anonym sa…
man behöver nog inte vara en sådan Sherlock för att lista ut vem det kan vara. det är ju till 99% säkert att det det är någon som använt din hingst och räknat ut att få en sk BLUP avkomma, någon som låg precis på gränsen och nu när han sänkte sig åkte ner rejält på den avkomman som skall komma. Någon annan sitter ju knappast och bryr sig.
M A Friman sa…
Till Anonym 20 oktober. Jag vet till 99 % säkerhet att det inte är någon av dem som använt min hingst. Jag vet också till 97 % säkerhet vem det är (skriver 97 för jag har ungefär 3 personer att välja på), men tänker inte ägna någon mer enerig åt det. Det är bara väldigt synd om personen ifråga, som inte mår så värst bra. Det har ingenting med blup avkommor att göra utan det är ren svensk avundsjuka.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Mobila vindskydd

"Lotagen-träsket"