Svanskota vs sadel



Jag rider i en Luc Childeric i vanliga fall men nu har jag lånat en Draupnir.

Varför? 

Vill utesluta att det är just min sadel som är problemet till min onda svanskota.

Min Childeric är jätteskön. Känner inte att det skulle vara den som är boven i dramat. Men måste utesluta allt. Har nu haft Draupnir sadeln i en vecka. Den är nästan lika skön som min sadel. Störs lite av dom stora knästöden. Men fick länga lädrena ett hål mer än vanligt så var det problemet löst.

Jag känner ingen skillnad vid ridning vad gäller svanskotan. Men jag ska ge det en månad.

Problemet kan tyvärr sitta i ridning och inte i sadeln. Men nej gillar inte det alternativet.

Barbacka är ett väldigt bra alternativ...

Kommentarer

I senaste numret av tidningen Hippson finns det en intressant artikel om manlig resp kvinnlig sits, och att kvinnor har betydligt kortare svanskota jämfört med män. Alltså behöver vi mer stöd baktill i sadeln, enligt intervjuobjektet. Kan kanske vara kul för dig att läsa?
Catrin sa…
Såg på Tuar's hemsida om en rumpkudde (inte gelepaddarna) som man kunde ha vid problem med framförallt för hårda säten - kanske det kan vara nåt?

Annars får du knepa ihop en padd av en sånt där självfyllande luftmadrass... ;-)



M A Friman sa…
Tack för tipsen. Vet inte vad Tuar´s hemsida är för något. Letade på Google men hittade inte. Tips?
Catrin sa…
Taur.se ska det vara - autocorrect är inte nån bra uppfinning! ;-)
(O inte get jag vad telefonen tycker att tuar är heller) :-)

Gå in på sadeltillbehör o kika på tush cushion!
M A Friman sa…
Tack, nu har jag hittat och tom beställt. Provar allt just nu :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd