Islandshästbilder



Har suttit och gått igenom mina bilder då Agria behövde bilder på Islandshästar till Göteborg Horse Show. Det skulle vara bilder på Islandshästar men inte rid/gångartsbilder, men i övrigt bilder som visar den typiska Islandshästen.

Jahapp vad är en typisk Islandshäst?

Plockade först fram bilder där hästarna bar Agria grimmor, marknadsföring. Men nej, det är ju inte Islandshästen, Islandshästen skall ju finnas fri på stora ytor, eller?!



Sedan funderade jag lite och tog istället bilder där det var mycket man och pannlugg som flaxade. Färgvariationen framgick av bilderna. Det är väl förknippat med Islandshästen?! Utan grimmor och utan staket.



Sedan valde jag bilder där hästarna vistades i flock.



När jag ändå höll på så blev jag ju sittande. Har ju så vansinnigt mycket bilder på hästarna.



Många fina hästar har fastnat i kameran genom åren tack vare hingstflock, hingststation, stoflock, VM, SM, NM, fölningar osv.



Ja, bilder blev det. Dom ville ha 3 och fick säkert 10. Bara att välja och vraka. Ingen av ovanstående bilder skickades till Agria utan dom ovan bjuder jag er på.

Njut av Islandshästen i sommarskrud.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"