Gneistis årsmöte

Det blev ett långt möte igår. Även om det var få motioner att gå igenom så drog det ut på tiden. Dagordningen flöt på utan större krångel. Jag var ensam från valberedningen och det var bara att presentera vårt förslag och ingen annan medlem kom med ytterligare förslag så alla förelslagna personer klubbades igenom. Uppdraget slutfört för denna gång.

Klev av valberedningen. In med personer med ett helt annat kontaktnät, tror jag, blir bra.

Nu har jag bara ett uppdrag och det är att rodda ihop funktionärer till avelsbedömningen som går på Wången dagarna innan SM. Hur lätt är det, då alla vill hjälpa till med SM och dom flesta vill inte ta semester hela veckan. Men som vanligt finns det några härliga eldsjälar som brinner för detta. Härligt tror det fixar sig denna gången ockås. Efteråt är man väl som en trasig disktrasa, men som vanligt går det över.

Själv har jag inte erbjudit mig att hjälpa till med SM eftersom jag troligtvis är ganska trött efter avelsbedömningen och sedan kommer jag att "tvingas" sitta i Agrias monter.

Att ragga sponsorer fick dock alla medlemmar i uppdrag att göra, till SM. Så det är bara att greppa skrivna sponsoravtal och ragga på. Fixade min första i morse, ingen idé att vänta. Smida medans järnet är varmt är bäst.

Konstigt och trist att av ca 150 medlemmar så är det enbart ca 30 som kommer på ett årsmöte och dessutom är det samma 25 varje år. I år var det ca 3 helt nya ansikten och det tycker jag är jättekul.

SIFs årsmöte hålls 15 mars och där blir det destofler medlemmar.

Fick en nominering för arrangerandet av Islandshästens dag i november 2013. Kul att det uppskattades! En fin lykta från Anna Viktoria, så fin :)

Ljuslykta från Anna Viktoria

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd