Ruggigt kallt

En bild från i vintras Birk, Júni och Bruno

Det var inte så värst mysigt att komma hem från den varma och soliga semestern. Shit vad kallt och blåsigt. Har åter plockat fram täckjackan och igår när jag var ute saknade jag min mössa. Alla påstår att det varit värmebölja här hemma medans vi var borta, men har väldigt svårt att tro på det. När vi for var det kallt och när vi kom är det kallt. Glömde nämna att jag har raggsockor både i stövlarna och i ridkängorna.

Fick en ny spruta vid svanskotan igår och det innebär ridförbud igen. Har så förbenat ont efter sprutan. Känns jobbigt eftersom det var nästan bra innan sprutan. Har så otroligt svårt att leva med ridförbudet. Så Gígja fick allt bjuda mig på en liten ridtur idag. Ska försöka avstå och istället tömköra och longera. Men huj vad svårt, den här årstiden.

Ledig imorgon, röd dag på torsdag och semester på fredag och sedan helg. Det var inte någon tuff vecka att börja med efter semestern. Mjukstart tror jag det kallas.

Imorgon åker jag till Valne Häst rehab och hälsar på Rakel. Hon har jobbat i bassängen i snart två veckor.

På torsdag kommer alla unghingstarna. Längtar speciellt efter dom tre små glinen på bilden ovan. Ska bli kul att se dom Birk, Júni och Bruno.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"