Höger bog i båda varven


Bogen hit, bakbenen dit, tempot si och formen så. Inåt, utåt. Halvhalt här och halt där. Kommandona flödar och instruktören undrar om jag är hemma och bakar när jag skulle vilja kalla det för att "ingen är hemma", "hissen går inte ända upp" eller "inte alla hästar hemma". Det enkla svaret är att jag är i tre hörn längre bort dvs där vi passerade för några minuter sedan. Har hakat upp mig på en innerbog, halvhalt, mina tår som ofrivilligt pekar ner eller tummarna som pekar inåt istället för uppåt. Bagateller när det finns ridning att tänka på, ridning just nu, där och då. Vem har sagt att det är lätt att rida?

Har iallafall förstått hemläxan, tror jag, ska bara se om jag får till det hemma ensam utan Gummis hjälp.

Är jättenöjd efter dagens lektioner för Gummi. Längtar redan till nästa gång. Om jag hade råd skulle jag rida en lektion i veckan. Då skulle det kunna hända något och utvecklingen skulle helt klart gå framåt. Jag tror att jag kan lära mig, det tar bara lite tid...

Härligt väder, god mat och gott fika och inte minst ett litet men trevligt gäng.

Tack Maria, för markservicen. Mycket uppskattat!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"