Kurs för Olil Amble

Alfur frá Selfoss, Olil Ambles fina uppfödning

Slog till och anmälde mig till Olil Amble kursen på Wången den 5-7 oktober. Har länge velat prova rida för henne, har hört så mycket positivt. Nu får vi se om hon passar mig eller inte. Är hon duktig kan hon ta även mig eller är hon för mer avanserade ekipage, så kan hon det inte???

Hon rider hästarna på fredagen och vi själva rider för henne på lördag och söndag.

Vem jag tar med mig får vi se - Rakel, Ómur eller Meyla. Rakel ska gå kurs helgen efter också. Är helt inställd på att ta henne på Atli kursen. Men nu får väl helt enkelt dagsformen avgöra.

Varken Ómur eller Meyla kommer att vara i superform. Minst troligt Ómur mer än Meyla. Anpassar mig helt enkelt efter hästarna när det väl är dags.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"