Njuter av hösten



Idag tog jag och Ómur en skritt ner till Kallsta bäcken.


Vädret var/är strålande och hösten är helt klart här. Ómur älskar vatten och stod länge och plaskade i bäcken. Undrar hur kallt det är i vattnet om det är för kallt för att åka/rida ner till Hårkan och låta honom simma?! Simning är ju toppen för att bygga upp grundmuskulaturen.


Vi tog Drolbacken upp i skritt, det är bra arbete för ryggmusklerna hans och flåset också. Skritt är bra för mig också, det biter bra i mina muskler också att skritta. Har hört att skritt är den gångart som aktiverar flest muskler i hästens kropp. Så inte att förakta.


Jag har fått göra nya hål i sadelgjordsstropparna, flera stycken, annars kan jag inte spänna sadelgjorden. Så även om jag tycker att han börjar bli fin i hullet, så är det helt klart mycket som saknas. Fyller även ut med fårskinnspadd och geledyna. Tragiskt hur det kan förändras på några veckor. Men vi är på god väg och jag är så glad över att få rida honom igen.


Hösten är underbar sånna här dagar och att dessutom pricka in och få vara ledig.

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Härligt att ni är igång igen!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"